Mój plan nie jest doskonały, ale na pewno mogę go zrealizować w mojej placówce. Zakłada wszystko, co mogę zrobic z moimi uczniami. ale jest tez elastyczny.propozycji miałam kilka, ta wydaje się być optymalna. Realizuję go od prawie 3 lat i jakos daję sobie radę. jesli przyda sie komus -to mam satysfakcję. pozdrawiam. jest napisany wg rozporządzenia sprzed 2004 roku ale mozna się zorientować pozdrawiam
l DZIAŁANIA ORGANIZACYJNE
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego
|
- Rozmowy z dyrekcją SOSW
- Analiza przepisów prawa oświatowego i zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego
|
-wrzesień 2004 -czas trwania stażu
|
-wniosek o rozpoczęcie stażu -zaświadczenia -świadectwa warsztatów
|
2.
|
Opracowanie planu rozwoju zawodowego w powiązaniu z planami Ośrodka i programem wychowawczym Ośrodka
|
- Analiza dokumentów i literatury na temat awansu zawodowego
- Analiza dokumentacji Ośrodka:
- Statut Ośrodka - Regulamin WSO - Podstawy programowe - Misja szkoły - Program wychowawczy i profilaktyczny Ośrodka
|
-wrzesień 2004
|
-plan rozwoju zawodowego
|
3.
|
Dokumentacja przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego
|
- Gromadzenie oraz systematyzacja dokumentów świadczących o wykonanych pracach i zadaniach
|
-czas trwania stażu
|
-świadectwa, zaświadczenia, publikacje, dyplomy, zdjęcia, nośniki elektroniczne, scenariusze
|
4.
|
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
|
- Refleksja na temat odbytego stażu i zadań realizowanych w czasie jego trwania
|
-maj 2007
|
-sprawozdanie
| §5 ust.1 pkt 1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy.
Lp .
|
ZADANIA
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Udział w szkoleniach i warsztatach WDN
|
- prowadzenie dokumentacji WDN, protokołowanie spotkań
- pełnienie funkcji lidera WDN
- przygotowanie planów pracy WDN na bieżący rok szkolny i kolejne lata nauki
- przygotowanie referatów z zakresu tematyki pedagogicznej i wychowawczej
|
-czas trwania stażu
|
-zaświadczenia -zeszyt protokołów -plany WDN -referaty
|
2.
|
Gromadzenie pomocy dydaktycznych , pozyskiwanie funduszy na zakup pomocy naukowych
|
- przeprowadzenie “ Świątecznej loterii fantowej”
- zbiórka książek, słowników
- pozyskanie radiomagnetofonu
|
-czas trwania stażu -XII 2006
|
-zaświadczenia -potwierdzenia -kopie rachunków
|
3.
|
Udział w różnych formach kształcenia /ZDN/ poszerzających moją wiedzę i umiejętności praktyczne związane z pracą wychowawczą
|
- szkolenia
- spotkania
- kursy
|
-czas trwania stażu
|
-zaświadczenia
|
4.
|
Konstruowanie PSO z języka polskiego
|
- zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami ocen
- motywowanie ocen
|
-czas trwania stażu
|
-zaświadczenia -kopie dokumentów
| §5 ust.1 pkt 2 Uczestniczenie w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSOBY I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Prowadzenie dokumentacji fotograficznej pracy własnej i pracy szkoły, prowadzenie korespondencji na potrzeby Szkolnego Klubu Sportowego
|
- prowadzenie Kroniki Klasy
- redagowanie pism na potrzeby klubu /pomoc w organizacji mistrzostw w piłce nożnej/
|
-czas stażu
|
-zaświadczenia -zdjęcia -Kronika Klasy
|
2.
|
Organizowanie spacerów, wycieczek do ciekawych miejsc powiatu /również poza teren powiatu i województwa/ oraz spotkań z interesującymi ludźmi naszego regionu
|
- wycieczki do Urzędu Gminy
- wycieczki do Starostwa Powiatowego
- wycieczki do straży pożarnej
- wyjazdy do kina
- wyjścia na wystawy, koncerty przedstawienia teatralne i parateatralne
- spotkanie z biblioteakarzem
- spotkania z policjantami, strażakami, strażą miejską,
- spotkania z ludźmi sztuki- lokalną poetką, pracownikami naukowymi /historyk/
- wycieczka do Biskupina
|
-czas trwania stażu -IX 2006
|
-zdjęcia -zaświadczenia -publikacje w prasie lokalnej -podziękowania
|
3.
|
Udział, współorganizacja spotkań integracyjnych placówek oświatowo- wychowawczych powiatu pyrzyckiego, zaangażowanie w przygotowanie szkolnych uroczystości
|
- spotkania integracyjne na terenie SOSW
- wyjścia do SP nr 2
- wyjazdy do OREW I WTZ Nowielin
- rajdy integracyjne
- przygotowanie dzieci do udziału
w uroczystościach, konkursach
|
-czas trwania stażu
|
-zdjęcia -zaświadczenia
-dyplomy
|
§5 ust.1 pkt 3 Samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Podnoszenie kwalifikacji
|
- ukończenie studiów podyplomowych
|
-czas trwania stażu /grudzień 2004/
|
-świadectwo
|
2.
|
Ciągłe doskonalenie umiejętności pedagogicznych oraz wiedzy polonistycznej
|
- udział w szkoleniach WDN
- udział w kursach i konferencjach dla pedagogów
- udział w lekcjach otwartych
- dyskusje z nauczycielami, pedagogiem i psychologiem
- analiza treści artykułów w czasopismach pedagogicznych
- czytanie literatury pedagogicznej
- korzystanie z Internetu / nowości prawne, rozporządzenia, wiadomości praktyczne, publikacje pedagogiczne z zakresu treści polonistycznych i wychowawczych/
|
-czas trwania stażu
|
-zaświadczenia -dyplomy
|
3.
|
Rozwijanie zainteresowań własnych /czytelniczych, literackich, sztuką, teatrem, filmem/
|
- czytanie nowości wydawniczych oraz klasyki literatury polskiej i obcej
- udział w spektaklach
- wyjazdy do teatru, kina, na koncerty
- udział w spotkaniach z ludźmi sztuki
|
-czas trwania stażu
|
-recenzje -refleksje
| §5 ust.2 pkt 1 Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSOBY I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkolnych i realizacja zadań statutowych
|
- współpraca z Dyrekcją Ośrodka, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, Radą Rodziców
- prace w wewnątrzszkolnym mierzeniu jakości pracy szkoły
- współtworzenie dokumentów szkoły podnoszących jakość pracy szkoły
- organizowanie szkoleń WDN zgodnie z założonymi celami, wykonywanie bieżących zadań
- praca w zespole przedmiotowym
- rozmowy z rodzicami
- dyskusje z nauczycielami
- opracowanie i realizacja planów pracy, programów, analiz
|
-czas trwania stażu -na bieżąco /wg ustalonych terminów/
|
-protokoły Rady Pedagogicznej i WDN -zaświadczenia -przykładowe dokumenty
|
2.
|
Podnoszenie umiejętności i kwalifikacji stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
|
- uczestnictwo w rożnych formach doskonalenia związanych z technologią komputerową i doskonalenie umiejętności obsługi komputera w zakresie
-podstawy technik informatycznych -przetwarzania tekstów -wykorzystania w pracy dydaktycznej zasobów sieci oraz:
- samodzielne tworzenie dokumentacji stażu
- tworzenie dokumentacji na potrzeby szkoły
- korzystanie w pracy dydaktycznej z zasobów Internetu oraz programów edukacyjnych
- prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera
- organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych /opracowanie scenariuszy zajęć, imprez i uroczystości szkolnych, testów, planów wynikowych, narzędzi pomiaru dydaktycznego, diagnozy osiągnięć z języka polskiego/
|
-czas trwania stażu i później
|
-zaświadczenia -nośniki elektroniczne -protokoły WDN -prace /przykłady/
| §5 ust.2 pkt 2 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą polonistyczną zdobytą podczas studiów podyplomowych oraz wiedzą i umiejętnościami nabytymi w trakcie pracy
|
- spotkania w ramach zespołu przedmiotowego
- prowadzenie spotkania WDN
- referowanie tematów wg planu WDN
- referowanie tematów z zakresu moich zainteresowań
|
-styczeń 2005 -czas trwania stażu
|
-zaświadczenia -referaty -potwierdzenia
|
2.
|
Prowadzenie zajęć otwartych i koleżeńskich z języka polskiego dla nauczycieli stażystów, studentów odbywających praktykę pedagogiczną, nowych nauczycieli przedmiotu
|
|
-czas trwania stażu i później -wg programu i czasu trwania praktyki studenckiej
|
-zaświadczenia -scenariusze -opinie studentów
|
3.
|
Prowadzenie zajęć dla rodziców, opracowanie referatów na spotkania z rodzicami nt.
- “Pomoc dziecku z trudnościami w nauce czytania i pisania”
- “Ćwiczenia mózgu z wykorzystaniem kinezjologii edukacyjnej”
|
- przeprowadzenie zajęć, odczytanie referatów
|
-r.szk. 2004/2005 -czas trwania stażu
|
-scenariusz zajęć -referaty -refleksje uczestników -zaświadczenia
|
4.
|
Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole scenariuszy zajęć, imprez, uroczystości, konkursów, testów, ankiet, sprawdzianów...
|
- złożenie w bibliotece szkolnej przygotowanych materiałów
|
-czas trwania stażu
|
-potwierdzenie z biblioteki szkolnej -kopie opracowanych materiałów
|
5.
|
Prowadzenie KRONIKI KLASY
|
- dokumentowanie wydarzeń z życia klasy i szkoły
|
-czas trwania stażu i później
|
-kronika
| §5 ust.2 pkt 3a Opracowanie i wdrażanie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Opracowanie i wdrażanie programu wychowawczego klasy III /IV SP “Jestem uczniem, jestem kolegą”
|
- refleksje nt. dotychczasowej pracy wychowawcy
- analiza literatury metodycznej
- opracowanie programu
- konsultacja z innymi nauczycielami
- stosowanie nowych metod pracy z uczniem i rodzicami
- wdrażanie
- refleksje, co do skuteczności programu
|
-rok 2004/2005 i kontynuacja w kolejnych latach
|
-program -opis i analiza
|
2.
|
Opracowanie i wdrożenie programu “Koła Czytelnika” w ramach akcji “Cała Polska czyta dzieciom”
|
- zapoznanie się z ogólnopolską akcją- jej celami
- opracowanie programu na potrzeby moich uczniów
- wdrażanie programu
|
-rok 2005/2006 oraz 2006/2007
|
-program -zdjęcia -scenariusze
|
3.
|
Współtworzenie programu integracji dzieci i młodzieży SOSW z uczniami szkół powiatu pyrzyckiego
|
- przygotowanie dzieci do powiatowej imprezy “Brzechwowierszowanie”
- przygotowanie części artystycznej części
- przygotowanie części polonistycznej
|
-X 2004 i 2005 -XI 2006
|
-dyplomy -scenariusz -program -dyplomy -scenariusz
|
4.
|
Realizacja zadań wynikających z rocznego kalendarza imprez i uroczystości szkolnych SOSW
|
- przygotowanie , przeprowadzenie oraz współtworzenie następujących imprez szkolnych
-Pasowanie na ucznia -Powitanie wiosny -Dzień książki -Konkurs recytatorski -Konkurs ortograficzny -Wiosna radosna -Świąteczne anioły -zakończenie roku szkolnego
- tworzenie gazetek tematycznych w klasie i na terenie szkoły
|
-okres stażu -X 2004,2005,2005 -III 2005, 2006 -V 2005,2006,2006 -XI 2005 -XII 2004,
|
-dyplomy -scenariusze -sprawozdania -zdjęcia -artykuły
| §5 ust.pkt 3b Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą i opublikowanie ich lub popularyzację w innej formie.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Opracowanie i wygłoszenie materiałów związanych z wykonywaną pracą
|
- wygłoszenie referatów nt.
- “Czytanie ze zrozumieniem”
- “Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem”
- “Baśń w nauczaniu dziecka upośledzonego w stopniu lekkim”
|
-okres stażu
- II 2007
|
-referaty -potwierdzenia
|
2.
|
Publikacje w bibliotece szkolnej oraz w Internecie
|
- złożenie przygotowanych materiałów
- poczta elektroniczna
|
-2005 -2007
|
-potwierdzenia
| §5 ust.2 pkt 3c Prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Pełnienie roli lidera WDN
|
- kontynuowanie pracy lidera
- tworzenie planu pracy WDN na poszczególne lata
|
-czas trwania stażu
|
-zaświadczenia
|
2.
|
Udział w pracach, szkoleniach i warsztatach WDN
|
- udział w pracach zespołu WSO, zespołu przedmiotowego
- referowanie z zakresu tematyki pedagogicznej
|
-czas trwania stażu
|
-zaświadczenia
|
3.
|
Prowadzenie zajęć i imprez otwartych dla nauczycieli
|
|
-czas trwania stażu
|
-zaświadczenia -dyplomy -scenariusze
|
§5 ust.2 pkt 3d Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSÓB IFORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Współpraca z pedagogiem szkolnym i PPP oraz OPS
|
-konsultacje przy opracowywaniu zajęć -poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków -zapoznanie się z orzeczeniami poradni
|
- okres stażu
|
-poświadczenia
|
2.
|
Współpraca z SU
|
-organizowanie wspólnych uroczystości
|
-okres stażu
|
-poświadczenia
|
3.
|
Współpraca z Policją
|
-podejmowanie wspólnych działań na rzecz uczniów Ośrodka
|
-okres stażu
|
-poświadczenia
| §5 ust.2 pkt 3g Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły.
Lp.
|
ZADANIA
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Analiza i ocena własnych umiejętności
|
- autorefleksja
- wybór form kształcenia
|
-IX 2004
|
-świadectwa -zaświadczenia
|
2.
|
Uzyskanie pełnych kwalifikacji do nauczania języka polskiego
|
- ukończenie studiów podyplomowych
|
-XII 2004
|
-świadectwo
|
3.
|
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji w pracy wychowawcy
|
- udział w warsztatach doskonalących pracę wychowawczą
|
-czas trwania stażu
|
-świadectwa -zaświadczenia
| §5 ust 2 pkt.4 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfik, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Lp.
|
ZADANIE
|
SPOSÓB I FORMY REALIZACJI
|
TERMIN
|
SPOSÓB DOKUMENTACJI
|
1.
|
Praca z uczniami i ich rodzicami mająca na celu poprawę zachowania uczniów i ich lepszego funkcjonowania w środowisku szkolnym i domowym /realizacja obowiązku szkolnego/
|
- współpraca z pedagogiem szkolnym
- współpraca z psychologiem szkolnym
- współpraca z wychowawcami internatu
- współpraca z rodzicami uczniów
|
-czas trwania stażu
|
-referaty -zaświadczenia
|
2.
|
Doskonalenie kompetencji wychowawczych
|
|
-czas trwania stażu
|
-notatki
| Anna Dębek |